Friday, June 13, 2008

"Mä olen neulojan koira, lähes kankuri siis itsekin"



Hahaa, sainhan ainakin yhden kuvan kaivettua Noro-sukista. Paljon kiitoksia myös Paavo-onnitteluista kaikille tasapuolisesti! Mä yritän ehtiä palata niihin joskus ja kertoa vähän lisää, mutta Sahramille täytyy jo tässä vaiheessa sanoa että ootko sä asennuttanut mun kämppään webbikameran? Joskus ennenkin oot osunut niin naulan kantaan kommenteillasi, että ihan kuin olisit nähnyt tilanteen. Eli vastaus on että ei, en ehtinyt käydä lankavarastoa läpi ja todellakin paniikissa ahdoin kamaa säilytyslaatikoihin ja piiloon... ja silti nyt kun koira on ollut täällä seitsemisen viikkoa, niin kummasti se on päässyt niihin käsiksi. Ja että pirulainen on vielä niin kiinnostunutkin langoista! (ja puikoista, mittanauhoista, jopa neuloista, iiik) On kyllä poika osunut oikeaan perheeseen. Täällä kun on muutenkin varsinainen tottelevaisuuskoulutus kesken, niin kokeilin nyt sitäkin, saisko sille vedettyä Noro-polvarit jalkaan ilman että niistä tulee pitsisukat. Ihmeiden aika ei ole ohi! Mutta oon mä kans ikävä emäntä kun kuvaan koiraa ja hihittelen vaan sen hassua ilmettä.

"Mami, ethän tee mulle sukkia joululahjaksi? Tai ota ainakin paremmat mitat, jooksis?"
"Kaikilla muilla koirilla on ostovermeet, mä en halua pitää näitä kotona tehtyjä!"

Mutta hei, pistetääs vähän elämää tähänkin blogiin. Paavo julistaa kilpailun parhaasta kuvatekstistä ja palkinnoksi tulee joko jotain käsityöaiheista tai jos voittajalla on kissa tai koira, niin sitten katsotaan mistä ne vois tykätä. Kilpailuaika päättyy perjantaina 13.6. klo 13 ja kategorioita on kolme:
- mun mielestä tähän kuvaan sopivin teksti
- parhaiten 'Paavon suuhun' sopiva juttu ja
- kaikkien vastaajien kesken arvottu tuuripalkinto.

Lycka till ja palkinnot lähtee postiin sitten kun me tullaan Suomeen juhannuksen jälkeen. Ja nyt kommentoimaan, hopihopi!

30 comments:

Raglana said...

"Oon niin lankatietoinennnn..."

Mun piti jo edelliseen postaukseen kommentoida, että onpas hyvä lankamaku Paavolla, kun Norosukkien perässä viipottaa.

Mitään hyviä kuvatekstejä ei kyllä irtoa. "Nää on Noroa, mää pidän näitä koko ajan", eh. "Ei tullut takkia, tuli sukat." Sävyt muuten sopii hyvin Paavolle.

"Lähettäkää rahaa/lisää lankaa, lämmitys maksaa." "Jonain päivänä se vielä laittaa mulle puikotkin tassuihin. Auttakaa!" "Nää sukat on ihanat. Aion kouluttaa Annen neulomaan vain Noro-langoista. Syön ja piilotan kaikki muut langat." "Mistäs saatais sullekin!"

Anonymous said...

"Tytöt hei, katsokaas mun sukkia..."

Meidän kaksi koiraneitiä tulivat heti kateudesta vihreänkirjaviksi nuo sukat nähdessään :)

Anonymous said...

"Hommatkaa mun emännälle sukanpingottimet. Mä en jaksa enää!!!"

Anonymous said...

"Ai, sä oot siis sitä mieltä, että ilmaston lämpeäminen ei tapahdu täällä, vai miks nää muuten on mulla."

"Hei, en mä ole vilustunut. Enkä mä liioin tarvi unisukkia."

Anonymous said...

"Löysin nää kaapista. Ja kun varpaita vilutti..."

Anonymous said...

Kylmä kesä täällä pohjolassa....

t.lenah

Anonymous said...

"Hei, etkö muistanut että mulla on neljä jalkaa!!!"

Anonymous said...

"Voi hemputti! Emäntä ei vieläkään osaa laskea neuletiheyksiä ja tehdä mulle sopivan kokoisia sukkia. Perskules!"

Mari said...

"Mä lupaan etten enää ikinä kaiva multaa kukkapurkeista, jos vaan otat nää pois."

Tuulia said...

"onko tää nyt sitä 'kasvunvaraa' sit? emmää kyl noin isoksi kasva.."

onnea paavolle ja paavon emännälle ;) paavo on tosi komea koiruus :)

Anonymous said...

Näkisittepä mitä sillä on näitä takajalkoja varten...

Karoliina said...

Jos mä otan nämä emännän sukat ja laitan ne jalkaani, niin se ei voi raahata mua ulos vesisateeseen...

Huh, huh, mitä touhua koiruuden kanssa. Oletsä jo miettinyt mitä Vilma mahtaa tuumata Paavosta vai jätätsä Paavon kenneliin loman ajaksi?

Anonymous said...

"Mutsi, mutsi, kun lehdessä luki, että Paavo sai Jazzkatten-palkinnon (http://stockholm.city.se/noje/2008/06/02/Paavo_flyger_in_pa_jazzscenen/) ja kun kissat on kerta raidallisia, niin olenko mäkin ny kissa?"

teisa said...

Sen siitä saa, kun ei tee mallitilkkua! To save time, check gauge!

Ihana koiruus.

Stricker said...

"Tämä on kyllä vähän liian kova rangaistus puhelinluettelon syömisestä."
Tsemppiä, hermoja, luonteenlujuutta ja ennenkaikkea kestävyyttä jaksaa koulutusta ja koirakoulussa! Huh huh, hiki tuli näitä tekstejä lukiessa naurun lomassa ... oot kyllä aika urakan ottanut itsellesi, mutta uskon kyllä, että edistystäkin tapahtuu sinne parempaan päin. Muista pistää kaikki Paavon tempaukset ylös, niin voit eläkepäivillä kirjoittaa bestellerin.
Yksinoloon ja muuhunkin sisällä aktivoimiseen ja tuhojen välttämiseen voisi auttaa sellainen aktivointipallo tai Kong, jonka sisälle voi piilottaa nameja. Mä tein myös koiralle kotiin usein nenätyötä, joka väsyttää koiraa paljon: piilottelin jotain herkkuja ympäri taloa sallittuihin paikkoihin. Kannelliset paksuhkot jäätelö- tai pakastinrasiat, joitten sisälle laitoin jonkun herkun, oli myös suuria suosikkeja ja niitten avaamiseen meni kivasti aikaa.

Anonymous said...

Paavo on söpö! Emännälle pitkää pinnaa:)

Paavon ilme tuossa kuvassa tuo mieleen kohtauksen Harry Pottereista, joissa Ron avaa äidiltään saamansa ei-ihan-nappiin-menneen villapaitapaketin. Että: "Kiitos äiti." (teiniäänenpainoin)

KK

Oranssi said...

Tervetuloa "Huovutusta omin tassuin" -kurssille. Käytännön syistä kissoille oma iltakurssi, koirat voivat valita oman työpisteen. Onko omat riittävän isot neulotut objektit mukana? Huomatkaa, että neule kutistuu huomattavasti tassuhuovutuksessa....

Anonymous said...

Muotitietoinen, minä olen muotitietoinen...

Vappu-Pallo
http://viovappu.vuodatus.net/blog/397068

AnneM said...

"onhan tää viimeinen kuva, onhan?"

Vauhdikasta elämää teillä, oli naurussa pitelemistä kun äsken luin tuon edellisen postauksen :) Niin se vapaa-aika vähenee kun perhe kasvaa...

Anonymous said...

Hei!
Leevi on Walesin Springer spanieli, varsinainen Duracel pupu. Muistatko mainoksen niistä Duracel paristoista? Paavolla ja Leevillä olisi varmaankin hauskaa yhdessä. On sitten eri asia, olisko meillä ihmisillä..

Anonymous said...

Laitoin siun blogin suosikkeihin. Käyn lukemassa Paavon edesottamuksia ja siun neulejuttuja.

Anonymous said...

Löysin vasta nyt tänne snun ja Paavon blogiin. Paavo vaikuttaa oikein toimeliaalta ja reippaalta koiruudelta. jopa meidän Remu remuaja tuntuu kalpenevan Paavon rinnalla varsin hillytyksi otukseksi .-)

Anonymous said...

Miun blogissa on siulle ja Paavolle jotain!

Anonymous said...

Täällä taas toiveikkaasti kurkkaamassa ...

Meeri said...

"Mä lupaan etten koskaan enää karkaa. En varmana ikinä. Tää on niiiiiiin noloa, kaikki neulojat näkee mun häpeäpaalun :( "

ps. blogi ei edelleenkään toimi feedissä, ihan sattumalta taas eksyin tänne.

Anonymous said...

Toimiiko tää blogi enää? Välillä oon yrittäny käydä kurkkimassa mut vuoteen ei ole tapahtunut mitään! Onko osoite/paikka muuttunut, jos on niin??
Paavosta kun on niin kiva lukea! Mulla on kans vuoden ikäinen bretoni ja sekin on aika tapaus .:)

Anonymous said...

Kiitos mielenkiintoista tietoa

sletet said...

More Help designer replica luggage see this here best replica designer bags click over here now aaa replica bags

Unknown said...

click for more replica ysl bags click to read helpful resources home blog link

Anonymous said...

nike off white
off white outlet
kobe
off white t shirt
air jordan travis scott